fredag 5. juni 2015

Uglekort- mal

Hei
Da har jeg prøvd å lage en mal på uglekortet som jeg fikk oppskrift av hos Hege Haugland Nilsen. Hege lærte å lage dette kortet på et av Hønetreffene hun var på, så vi vet faktisk ikke hvem som har orginalmalen. Om noen vet det, så si gjerne fra, slik at rett person får æren for malen.
Her kommer min variant, da jeg ikke hadde akkurat de samme disene som Hege.

***
Her ser dere hva jeg fant ut at jeg trengte for å lage kortet. Punchene og disene, i tillegg til papir og stæsj. Hege har brukt samme hjertepunch på nebb og føtter, Denne punchen har ikke jeg. Jeg brukte derfor en diamant dies fra den tiden Quick cut tanga var det vi brukte... :-)
og til føtter har jeg brukt sånne hjerter som er beregnet borddekorasjoner. Disse har jeg kjøpt i esker på blomster butikken her jeg bor. Eller du kan få de på Nille tror jeg. Disse spesielle googly eyes, har jeg kjøpt på Panduro, de kan fås i flere størrelser.
 ***
 ***
Her har jeg ordnet de forskjellige delene og skrevet hva det er til.
***
***
Jeg liker å sverte kantene på det jeg lager og jeg har brukt distress  blekk på disse. Jeg har bretta diamant biten dobbel for å få til et åpent nebb.
***
***
Så skal man begynne å sette sammen kortet. Det første jeg gjør er å brette dobbel det som skal bli hodet, de andre delene skal festes til denne.
***
***
Ups, jeg glemte å punche vingene. Jeg har brukt denne punchen fra StampinUp, og har punchet ut 4 stk, dette for å få samme motiv på begge sider, da dette papiret hadde mønster på bare en side.
***
***
Da begynte jeg med å lime baksiden av kortet på først.
***
***
Så kommer vingene, før jeg limer forsiden på.
***
 ***
Da har jeg limt sammen kortet og satt på både øyne og munn, knapper har "jakken" også fått. Men, syntes kansje denne karen trengte en caps og et par ører.. 
***
***
Jeg klipte denne runde disen i to biter og limte litt oppå hverandre for å få til noe som lignet en caps. Ørene er rett og slett fjær jeg har brukt. 
Og her ser dere denne ferdige karen og han er kommet hjem til gutten som fikk han i bursdagsgave.
***
***
Håper denne malen kan være til nytte for flere, Det er i allefall et morsomt kort og lage og det tar ikke så lang tid heller.
***
Da ønsker jeg dere en riktig God Helg!

1 kommentar:

Gry sa...

Åh så herlig Gunn - denne må jeg prøve meg på :-) God helg!!
Klem